Napéjegyenlőség - 2014.03.22.

Képek az Árpád kori templomnál és a szőlőhegyen.

Drága Aranyaim!
Köszönöm a tartalmas 7 végét együtt és külön-külön is mindenkinek!
- Misinek, hogy a helyére került a harangkötél, hogy megkondulhatott a kisharang, hogy a gyerekek harci játékában felügyel
ő, beavató társ volt...
- Juditnak a hangolást a szer-keret és a közte lév
ő szál megalkotását, csodás zengő hangját...
- Mariannak a dobolást, a gyerekeket, a dugványozást, a sok-sok csak úgy áramló életmódi tudást
- Zsuzsinak az oltár helyének megkeresését, kialakítását a csendes, kedves babusgatást...
- Boginak, hogy az oltárra megszedte a virágot, a gyerekeknek türelmét, kivárását, játékosságát...
- Vicának a természetes jókedvét, az énekeket...
- Józsinak az operatör munka melletti "oszlop" tartást...
- Hektornak a "szerkutyaságot"...
- Kálmánnak, hogy végre egyszer, ha kis id
őre is - a keresést nem adva fel - közénk talált és így Mariannék is tovább maradhattak...
- Incikének, akire szeretettel gondoltunk, és hiányoltunk...
- az odalátogatóknak, hogy ismét 13-an lehettünk, hogy jól érezték magukat közöttünk, velünk...

Hála Mindannyiotoknak!
Áldás Mindannyionkra!
Hálás szeretet öleléssel Marcsi

Folyamatosan érkeztünk meg a templomhoz. 10 óra körül a túrázók az erdő felől. A gyerekekkel a kisbusszal 11-re érkeztünk. S a többiek is odaértek még dél előtt autóval. A többi látogató, túrázó is ott volt, s örömmel vették, hogy megnyitottuk a templom ajtaját. Gyönyörű napsütésben tisztító szél fújt, mi is kisöpörtük a templomot, a leszakadt harangkötél is visszakerült helyére. Meggyúltak a gyertyák, besütött a nap az ablakokon, fényesség támadt.
Délben megkondult a harang, s 13-an hangolódtuk össze a hangtál hangjára. Múltat idéztünk, a templom történetét, Szent Istvánt és Sarlós Boldogasszonyt.
Az odasereglett lelkeknek kaput nyitott hangunk, énekünk. Összekötötte Istvánt és Koppányt bennünk, a ma tudati terében. Engesztelés, oldás, tisztítás, bennünk és rajtunk keresztül.
Órákat töltöttünk el így. Bent a templomban, összekapaszkodva, kint játszva, ebédelve, viszzatérve és újra énekelve, kint dobolva, körbe a templom kerítésén, s a nap csak sütött a szél csak fújt.
A szőlőhegyen már megpihenhettünk. A kis ház menedék, meleg étel, egy asztal, mi körül ülhető. Kint és bent, mindenki megtalálta helyét. A szomszéd lovai is egy fekete mén és egy fehér kanca csak a mi kedvünkre nyargaltak a naplementében. Áldott földbe került a hagyma, új élet sarjad belőle. Nehéz is volt mindezt ott hagyni, de jött az este.
A gyerekek haza vágytak, de a többiek még Mánfán maradtak, vendéglátónk adott szállást nekik, hogy megkoronázzák a napot. Innen csak másnap tértek haza, a túrázók ismét az erdő felé indultak, de már félre tették a járt utat.
Egy kicsit mindenki másképp ment el Mánfáról. Ezt jelezték testi tüneteink is. Tisztulás, átalakulás, újjászületés, ... feltámadás.
Áldás, áldás, áldás!
Mariann

"Koppány, amikor Szent István megverte sere­geit, fekete lován menekült. István fehér táltos lován vette üldözőbe. Kercseligeten, Oroszlón és Mánfán dob­bant­va szökkent a ló, így érte utol az árulót. A király ezen a három helyen emeltetett egy-egy templomot a sorsdöntő küzdelem emlékére." - magyar monda

Találkozó a templomnál 11-kor.
Déli 12 -kor megkongatnánk a harangot mindkét félért, utána HANG-MEDITÁCIÓT tarthatnánk mellyel felépíthetjük az ott lévők és ott nem lévő test-véreink HANG-TEMPLOMÁT a SZÍVÜNK összekapcsolásán keresztül. A templomban a HARMÓNIUM harmóniája a Hang-tál-lal, harang-gal, esőbot-tal, gitár-ral, s más hangszerekkel a HANGUNK mellett. Legyen ez közös ÚTJA a HANGUNKNAK.
Ha már jól behangolódtunk, és kiárasztottuk az összes hangunkat az ég felé, jöhet a természetben az ebéd, közös terülj terülj asztalkámmal.
Aztán meghívást kaptunk mindannyian Marcsi közelben lévő szőlőjébe, ahol közös NAP-SZERREL köszöntjük a Napszentületet, ahogy a Napnyugtát hívják Csángóföldön. Úgy menet közben elkészíthetjük bográcsban a vacsoránkat és egy kis tavaszi kertészkedés is belefér a napba.
Vidéki vendégeinknek a Zengetős Jurta nyújt hajlékot éjjelre.

GONDOLATOK A MÁNFAI TEMPLOMNÁL

Hívtál Uram, ím itt vagyok,
mit kell tennem még nem tudom…
Ágak-bogak zizegjetek,
Hogy ODA-Föntről mit üzennek?

Ím belépek e Szent helyre
Az Őrzőktől engedélyt is kérek
Kérem fecsegő lelkem,
hogy a csendbe mélyedjen!

Templom tornyán a keresztet,

Égi Atyánk-Égi Anyánk
Üzenetét fogadja.

Gyertyát gyújtok szeretettel.
Fénye ragyogd be a teret!
Kössél össze Eget-Földet
Embert meg az Istenséget!

Fonódjunk EGY Fényoszlopra!
A hitünket megtámasztva,
A lelkünket összefonva,
Teremtőnkkel eggyé válva!

Ki tudja, hogy miért pont itt van
Ez a magányos kápolna?
Ki tudja, hogy az IDŐK alatt
Hány léleknek volt vigasza?

Hányan kérték ISTENÜNKET,
Hogy a bajban segítse meg,
Hogy családja, a szerettei
Egységben legyenek megint!

Talán a hársak susogják,
Talán a madárkák trillázzák,
Gyertek bátran emberek,
Isten szeret Titeket!

Szíveteket nyissátok meg,
Annak hangját halljátok meg!
ISTEN TÖRVÉNYÉBEN ÉLVE,
A SZERETET A LEGFŐBB MÉRCE!

MÁNFA, 2014.02.22. TIM

2014. Február 22-én este készült fotók a templomnál.

További mondák a templomhoz kapcsolódóan:

„A pogányok elől menekül Szent István király táltos lova lábnyomán épült, mint az oroszlói régi templom, s odébb még a kercseligeti: ekkora ugrásokkal szállt a szent király paripája.”

"A török kiűzése után a mánfaiak új helyen kezdték építeni falujukat. Teheneiket a Meleg-mányi védett völgybe hajtották legelni. A tisztásokat elvadult őserdő zárta körül, ami az elfelejtett régi templomot is benőtte. Ami­kor egyszer a pásztor fel­ébredt ebéd utáni szunyó­kálá­sából, a tehenek között hiába kereste a bikát. Hirtelen harang kondult, elindult a hang irá­­nyá­­ban. A sűrű bozótban megtalálta az állatot: szarva be­akadt a fo­­­lyon­dárba, amely körülfonta a kis templom harangját is, és ahogy szabadulni akarva rázta a fejét, megszólalt a harang. A pásztor elmondta a faluban, hogy meg­ta­lál­ta a régi templomot. Aki csak tehette, másnap azon dolgozott, hogy megtisztítsa a templomot és környékét."

„A völgy lakói sokáig még csak nem is sejtették, hogy a patakvölgy és az erdő találkozásánál templom áll. Nem tudták, hisz sűrű liget vette körül a hatalmas fákat, az épületet, meg a tornyot bozót fonta be dús indákkal. Egy ízben csorda legelt erre, s a bika szarva fönnakadt a kötélen. Megpróbálta kiszabadítani magát, de hiába rángatta, nem menekült! Helyette megszólalt az elrejtett templom harangja."